Att bo på internat

Hur bor jag?

Naturbruksgymnasiets internat har 11 rum fördelade på två bostadshus. Så gott som alla rum är så stora att de delas med en klasskamrat.

Rummen är utrustade med säng, skrivbord, hyllor, byrå, lampor och matta. Sen är det fritt fram för dig att inreda själv!

Det finns två badrum/WC på varje våning som du delar med de andra boende på internatet. Vi har ett allmänt vardagsrum med öppen spis, TV samt datorer med bredbandsuppkoppling.

Varje hus har ett eget kök. Tvättstugan, snickarboden, den mekaniska verkstaden, häst- och fårstallet,pysselrum och vår vackra köksträdgård står alltid tillgängliga för dig.

Vad kostar det?

Under 2023/2024 kostar ett enkelrum: 3700 kr, dubbelrum: 3300 kr (9 månader/läsår) och i hyran ingår frukost och middag. Skollunchen är såklart gratis. All annan mat som äts på internatet bekostas och lagas av eleverna själva, som på helgerna för de elever som har för långt för att åka hem varje helg.

Inackorderingsbidrag söker du hos CSN.

Tider

Frukost serveras dagligen 7:30 till 8:00.
Middag 18:00 måndag till torsdag.
Skollunchen är klockan 12:00.

På fredag eftermiddag åker alla elever hem. Du har möjlighet att stanna över helgen om du bor för långt bort, eller behöver stanna av särskilda skäl. Under loven är dock internatet stängt. På sommarlovet töms rummen på privata ägodelar.

Börja gärna med att se dig omkring i våra lokaler!
Du kan klicka och hålla in på bilden för att se dig omkring 360 grader.

INTERNATANSVARIG: BERIT HOLTHE