Är det dags att välja gymnasium?

Då kanske du har, precis som jag hade för två år sedan, tusen frågor, tankar och funderingar?

Hej,

Jag heter Tilda och är elev här på Järna Naturbruksgymnasium. Låt mig ge dig lite hjälp på vägen.

Gymnasievalet är ett stort beslut, men inte livsavgörande. Nu har du chans att välja något som DU vill och är intresserad av!

Mina bästa och starkaste råd till dig på vägen är:

1. Välj utifrån dig själv. Vad är du intresserad av och vad tycker du är roligt?

2. Besök olika skolor och program. Hur upplever du stämningen? Vilken/vilka behörigheter ger de olika programmen? Hur ser en skoldag ut? Hur ser pendling eller boende ut? Jämför de olika alternativen. Vad passar dig?

3. Påminn dig själv om att gymnasievalet ger dig möjlighet att påverka dina kommande år, men det är inte livsavgörande. Det är en chans!

Ställ frågor här i chatten eller på vår hemsida, så svarar vi så snart vi kan. Du kan när som helst också boka in ett besök hos oss. Fyll i intresseformuläret nedan, så kontaktar vi dig och kommer överens om en dag och tid.

Hoppas vi hörs och ses!

/Tilda

Vad kan du bli efter naturbruksprogrammet?

Elev-Tilda

KOM OCH HÄLSA PÅ HOS OSS!

Är du nyfiken på Järna Naturbruksgymnasium och vill se hur vi har det?

Vi vill gärna visa dig vår fina skola och erbjuder under läsåret olika tillfällen att besöka oss. Fyll gärna i formuläret och önska vilket öppet hus du vill komma på. Vår förhoppning är att du får med dig en massa intryck och information som gör ditt gymnasieval lättare.

Efter din intresseanmälan kommer du att bli kontaktad av oss inom kort. Under rubriken "övrigt" kan du fylla i eventuell specialkost, för självfallet bjuder vi på fika eller lunch!

Varmt välkommen!

Eleverna-- praktik-röjmotorsåg