Kontaktuppgifter och vägbeskrivning

Du kan kontakta oss på flera sätt, välj det som passar dig bäst. Enklast når du oss via mejl eller sociala media.
Vet du vem du söker så mejla eller ring gärna våra medarbetare direkt.
Om du är osäker på vem du ska tala med så mejla oss på kontakt@jarnanaturbruksgymnasium så ser vi till att det landar hos rätt person.

Tfn: 08-551 504 07

Mail: kontakt@jarnanaturbruksgymnasium.se

Post- och besöksadress: Järna Naturbruksgymnasium, Nibble Gård, 153 91 Järna

TÅG

Närmaste pendeltågsstation är Järna Station som ligger ca 5 km från skolan. Därifrån åker du med SL-buss 784/785.

BUSS

SL-buss 784, hållplats "Vidarkliniken" eller 785, hållplats "Stensta".

Planera din resa på SL.

BIL (ELLER TRAKTOR)

Kör E4:an, avfart 141 (trafikplats Järna). Kör (ej mot Järna samhälle) mot Ytterjärna, väg 57/219 mot Nyköping ca 2 km. Ta avtagsvägen till vänster när du ser skyltarna mot Rudolf Steinerseminariet, Kulturhuset och Vidarkliniken. Kör tills du har gården på höger sida.

SYNPUNKTER OCH KLAGOMÅL

För oss på skolan är det mycket viktigt att dina synpunkter, förslag eller kritik kommer fram till oss. Det hjälper oss att utveckla vår verksamhet.
Enligt skollagen 4kap. 8 paragraf skall huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot verksamheten.

1. Prata med skolan först

I första hand bör du som har synpunkter eller klagomål på verksamheten vända dig till aktuell skolpersonal. Om du har tankar eller synpunkter som direkt rör ditt barn i vardagen är det klasslärare/klassföreståndare du först ska ta kontakt med. Synpunkter och klagomål kan lämnas skriftligt, muntligt eller via besök.

2. Prata med rektor eller biträdande rektor

Upplever du att du inte blir hörd eller att det handlar om annat som rör skolan i stort, så skall du vända dig till skolans rektor eller biträdande rektor.

3. Att lämna ett klagomål till huvudmannen

Enligt 4 kap. 8 § skollagen (2010:800) ska huvudmannen ha skriftliga rutiner för att ta emot och utreda klagomål mot utbildningen. Om du fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till skolans huvudman, som är nivån över rektor.

4. Vi bekräftar dina synpunkter

När du lämnat dina synpunkter kommer dessa att skickas direkt till huvudmannen som, såvida du inte valt att vara anonym, kommer att bekräfta att synpunkterna mottagits.

Hur lång tid tar det innan jag får svar?

Huvudmannen skall svara inom 10 dagar på ditt klagomål. Ibland kan klagomål vara av den sorten att det krävs längre tid att utreda. Behöver vi mer än 10 arbetsdagar meddelar vi dig/er orsaken till fördröjning.

Vad händer med klagomålet?

Alla klagomål utreds, följs upp och dokumenteras.