Nya rektor

Nya rektorn på Järna Naturbruksgymnasium har själv gått på skolan.

I och med vårterminens början har Ingrun Ludewig tagit över som rektor på Järna Naturbruksgymnasium.

Ingrun kom till Sverige från Tyskland 2006 och började då direkt på Naturbruksprogrammet på Järna Naturbruksgymnasium.
Under hela gymnasietiden bodde hon på skolans internat.

Efter avslutade studier 2009 tog hon klivet ut i vuxenvärlden med både en gymnasieexamen och en mängd praktiska färdigheter i bagaget. En förskola i Järna blev första anhalten.

Ganska snart utbildade sig Ingrun till Waldorfförskollärare och 2016 började hon arbeta som rektor på Förskolan Saga, en Waldorfförskola på Skäve Gård i Järna. Parallellt med det studerade hon, 2018-2021, till rektor på rektorsutbildningen på Stockholms Universitet.

Trots sin unga ålder på 31 år, har Ingrun redan hunnit skaffa sig en gedigen pedagogisk ledarskapserfarenhet. Att hon dessutom själv har gått på Järna Naturbruksgymnasium är en extra merit som vi är mycket glada över. Därmed vet hon vad den här skolan handlar om; hur det är att vara elev på skolan och hur utbildningen här kan användas som en bra bas för livet efter skolan.

”Så roligt att vara tillbaka på skolan igen”, utropade hon när hon klev in i skolans lokaler.
Vi hälsar henne hjärtligt välkommen!

Nya rektorn på Järna Naturbruksgymnasium