Karin Björk, skolchef

Karin-Björk.jpg

Karin är waldorflärare, arbetar idag som skolchef samt med elevhälsa och antagning

Tfn: 070-787 93 73
Mail: karin@nibblestiftelsen.se

"Jag kommer ursprungligen från Stockholm, kom till Järna 1996 för att utbilda mig till Waldorflärare och blev kvar. Jag arbetade på Järna Naturbruksgymnasium i 22 år, som lärare, administratör, elevhälsa, specialpedagogiska insatser och många år som biträdande rektor fram till januari 2023. Idag finns jag med i bakgrunden som skolchef och styrelseledamot i Nibblestiftelsen. För mig är Nibble en mycket speciell plats. Här finns så mycket värme, så mycket hjärta, en djup och genuin omtanke om människa, djur och jord som jag är stolt över att få vara med att vårda.

Jag är fascinerad av astronomi, universum, och älskar hur den öppna Järnaslätten vid klart väder bjuder generöst på stjärnhimlen".